SDÍLEJTE

Myslíte si, že sociální sítě směřují k tomu, že vezmou vyhledávačům práci? Podle všeho to tak vypadá, protože doporučení přátel a blízkých má velký vliv na to, kde zákazník nakoupí zboží i službu.

Vyhledávače se snaží signály ze sociálních sítí různými způsoby začlenit do svých výpočtů tak, aby zohlednily výsledky vyhledávání. Otázkou však je, zda je to možné nebo ne.

Pleteme si pojmy

Důvodů, proč zatím vyhledávače o práci nepřijdou je mnoho. Hlavním problémem je pletení si pojmů korelace a kauzalita. Existuej mnoho studií, které se zajímají o míru korelakce sociálních signálů a viditelnosti webů v organických výsledcích. Různé sociální signály jsou zabudovány do celé řady SEO faktorů. V zahraničí však tyto seznamy nazávají také možná ovlivňující. U nás je bereme jako jasně dané. V těchto studiích je jedna společná věc – ukazují, že weby, které si mezi sebou lidé často sdílejí, jsou velmi dobře vididtelné. Nikde se nepopisuje, že by šlo o řízený test nebo dlouhodobý experimetnt. Naopak lze říci, že jedno souvisí s druhým.

Ten, kdo se bude hodně snažit, najde celou řadu korelací, které nemají žádnou kauzalitu. Vysvětlení souběhu sociálních signálů a úspěšného SEO je především v tom, že často sdílené weby jsou více navštěvované, oblíbené, hodnotné a častěji se na ně odkazuje. Je velmi pravděpodobné, že nasbírají více implikovaných odkazů a brandových signálů.

V praxi to pak funguje tak, že reálně přímý vliv má zřejmě sociální síť Google+, ale tam se také jedná spíše o spekulace. Prokazatelný vliv se dá opakovaně využít pouze z pohledu indexace. Facebook nebo Twitter na Google naopak žádný vliv nemají. Nesmíme opomenout ani Seznam.cz, který ve fulltextu neummí řešit mnohem základnější problémy.

Paralelně s linkbuildingem

 

Mnozí majitelé webů si myslí, že sociální sítě pomohou. Sociální signály pak hromadí opravdu hodně a dochází ke sdílení, vlastního postování a přídávání x komentářů bez odezvy zasebou.

Vyhněte se proto těmto chybám:

  • nezanášejte si osobní nebo firemní profily stovkou odkazů denně a to především v případech, kdy je nikdo další nelikuje a nesdílí dále
  • nežádejte své kolegy o sdílení obsahu
  • nevěřte tomu, že by vám samotné sdílení pomohlo v SEO
  • nekupujte si sponzorované tweety
  • nekupujte si liky a fanoušky
  • svůj obsah nedávejte pouze na jedno místo

 

Toto neustále likování, tweetování a sdílení obsahu ještě nikdy nikomu nepomohlo, pouze otrávíte své sledující, dojde k tomu, že váš profil bude zahlcen odkazy a v horším případě vás Facebook rovnou blokne, pokud to uzná za vhodné.

SDÍLEJTE