Elektronická evidence docházky je efektivnější než „papírová“. Přečtěte si proč!

Elektronická evidence docházky je efektivnější než „papírová“. Přečtěte si proč!

SDÍLEJTE

Problematika evidence docházky se týká každého zaměstnavatele nebo zodpovědného pracovníka, a to bez ohledu na počet zaměstnanců. Hlavním důvodem by však neměla být pouze zákonná povinnost – mít přesný přehled o reálně odpracovaných hodinách, přesných časech příchodů/odchodů a souvisejících informacích je k užitku také při zkvalitňování firemních procesů.

Jednou z povinností zaměstnavatelů je zpřístupnění těchto informací zaměstnancům. I proto se stále více firem přiklání ke komfortnímu řešení – elektronické evidenci docházkového systému. Papírová varianta či píchačky jsou v dnešní době zastaralé a v žádném případě nemohou moderním technologiím konkurovat.

Automatizovaný docházkový systém je přesný a vysoce efektivní. Navíc ho lze kombinovat s dalšími moduly. Jaké konkrétní výhody přinesou právě vám?

Velká časová úspora

Systém pro evidenci docházky pracuje samostatně. Ukládá data a vytváří analýzy a reporty. Ušetříte díky tomu spoustu času, který byste strávili při manuálním zpracování dat. Samozřejmostí by měla být také integrace se mzdovým modulem.

Snížení mzdových nákladů

Vhodně zvolený systém vám ušetří nejen čas, ale i peníze. Respektive mzdové náklady, protože získáte přehled nad skutečně odpracovanou dobou. Vaši zaměstnanci dostanou zaplaceno tolik, kolik si zaslouží. Není neobvyklé, když se bezprostředně po zavedení systému zvýší celková produktivita práce.

Efektivnější řízení firmy

S evidenčním systémem budete mít po ruce přesná čísla. Získáte absolutní přehled nad docházkou zaměstnanců, aniž byste se museli zabývat zpracováním výkazů manuálně. Budete moct zaměstnance kdykoliv zkontrolovat a vždy budete vědět, kde se právě nacházejí. To vše díky možnosti integrace s přístupovými systémy.

Vysoká míra zabezpečení

Na bezpečnost je v posledních letech kladen velký důraz. Elektronický evidenční systém vám pomůže nastolit řád – budete mít přehled o tom, kdo je přítomen ve firemních prostorách. Zároveň se do nich nedostanou osoby bez přístupové karty. Velmi praktická je také mobilní identifikace.

Přehledné zpracování mezd

Velkou výhodou elektronického docházkového systému je napojení na mzdovou agendu. Čas strávený přepisováním údajů z papírové evidence tak můžete využít i na jiné, mnohem důležitější věci. Systém vám připraví podklady automaticky.

Dostupnost informací

Rozhodnete-li se pro cloudové řešení, budete moct do systému vstupovat kdykoliv a odkudkoliv. Jedinou podmínkou je zařízení s internetovým připojením. To samé platí pro zaměstnance, kteří jistě ocení, že si mohou zkontrolovat počet odpracovaných hodin, přesčasy nebo zbývající dovolenou. Nebudou se muset ptát odpovědného pracovníka a ušetří tím čas oběma stranám.

Pokud vás výhody elektronické evidence motivovaly a rádi byste si ji také pořídili, obraťte se na některého ze specializovaných dodavatelů a nechte si poradit vhodný produkt.