Nejhodnotnější IT značkou je IBM, ztrácí Nokia i Sony

Nejhodnotnější IT značkou je IBM, ztrácí Nokia i Sony

SDÍLEJTE

Americký technologický gigant IBM zůstává s hodnotou okolo 70 miliard dolarů nejcennější značkou v oblasti informačních technologií. Do první desítky se probojoval Apple, naopak Nokia nebo Sony hodnotu ztrácejí, uvedla ve svém pondělním žebříčku hodnotící agentura Interbrand.

Podle žebříčku společnosti Interbrand, která každoročně vyhodnocuje 100 nejcennějších značek světa, se letos do první desítky poprvé dostala firma Apple. S hodnotou téměř 33,5 miliardy dolarů obsadila osmé místo žebříčku nejhodnotnějších firem v oblasti IT.

Nejhodnotnější zůstává firma IBM s hodnotou 70 miliard dolarů, následována Microsoftem (necelých 60 miliard dolarů), Googlem (55,3 miliard dolarů) a Intelem (35,2 miliard dolarů). Apple patří mezi největší skokany v žebříčku, s meziročním nárůstem 58 procent, čímž si polepšil o šest příček a dostal se tak například před výrobce elektroniky HP.

Naopak velkou ztrátu zaznamenala Nokia s meziročním 15procentním úbytkem hodnoty. Na pětatřicáté příčce je Sony, které zaznamenalo ztrátu 13procent. Do první stovky se poprvé v historii vměstnal také tchajwanský výrobce mobilních zařízení HTC, který skončil devadesátý osmý.

Status nejcennější značky vůbec si stejně jako v posledních letech udržela značka Coca-Cola s hodnotou téměř 72 miliard dolarů.