Počet uživatelů internetu v ČR vzrostl o 1,65 milionu

Počet uživatelů internetu v ČR vzrostl o 1,65 milionu

SDÍLEJTE
By: photosteve101

Počet Čechů aktivních na internetu se za poslední čtyři roky zvýšil o 1,65 milionu na současných 6,29 milionu uživatelů. Ve středu o tom informovalo Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).

Z výsledků šetření NetMonitor vyplynulo, že 52 procent uživatelů internetu v ČR tvoří muži, zbylých 48 procent ženy. Nejaktivnějšími uživateli internetu jsou lidé ve věku 15 až 24 let, naopak nejméně aktivní jsou starší lidé ve věku 55 a více let, z kterých využívá internet méně než každý druhý.

„Typicky internet navštěvují lidé s vyšším vzděláním počínaje středoškolským s maturitou, naopak nejméně jsou na něm aktivní lidé se střední školou bez maturity, kde je v běžné populaci 33 procent a na internetu 27 procent obyvatel České republiky,“ uvedl senior pracovník realizace internetového výzkumu společnosti Mediaresearch Viktor Mahrik.

Nejnavštěvovanějším českým serverem za měsíc duben byl Seznam.cz (5,51 milionu návštěvníků), druhou příčku obsadily Novinky.cz (3,78 milionu) a třetí pozice dosáhl iDnes.cz (3,79 milionu).

Z hlediska počtu shlédnutých stránek se umístil na prvním místě Seznam.cz, na druhém iDnes.cz, třetí příčku obsadilo Centrum.cz. Pokud se na statistiku podíváme z hlediska trávení času na webových stránkách, poté je ve vedení opět Seznam.cz, druhou příčku obsazuje herní server Powerplaymanager.com a třetí Geewa.com.

Do aktivní internetové populace SPIR počítá veškeré občany starší 10 let, kteří se alespoň jedenkrát za měsíc připojili k internetu.

Šetření společnosti AdMonitoring ukázalo, že za první kvartál letošního roku zaznamenala internetová display reklama meziroční růst o 18 procent, což představuje objem 999 milionů korun investovaných inzerenty do internetové display reklamy.

Od zadavatelů reklamy během května nejvíce inkasoval Seznam.cz (176 milionu Kč), na druhém místě skončil Centrum Holdings (85,2 milionu Kč) a třetí příčku obsadila MAFRA (69,7 milionu Kč).

Za svoji reklamu na internetu nejvíce během května zaplatil Vodafone (16,63 milionu Kč) za ním se umístila Telefónica O2 (13,14 milionu Kč), třetí největší obnos do internetové display reklamy investoval obchodní řetězec Lidl Česká republika, tedy 10,72 milionu korun.

Nejčastěji využívají reklamy na internetu zprostředkovatelé peněžních služeb, druhou nejčastější internetovou reklamou jsou upoutávky spojené s automobily, třetí příčku obsadila činnost spojená s telekomunikačními službami.

SDÍLEJTE