Zabezpečte svou elektronickou komunikaci kvalifikovaným certifikátem

Zabezpečte svou elektronickou komunikaci kvalifikovaným certifikátem

SDÍLEJTE
OpenClipartVectors / Pixabay

Spolu se vznikem eGovernmentu v České republice, se do slovníků veřejné správy dostal i pojem datová schránka. Zatímco si pojem eGovernment můžeme vysvětlit jako elektronický nebo také on-line výkon veřejné správy, která tvoří moderní součást správy České republiky, a to především díky pokroku a rozmachu ICT technologiím a internetu, pojem datová schránka představuje elektronické úložiště, které slouží k on-line komunikaci fyzické či právnické osoby s úřady veřejné správy. Hlavním cílem eGovernmentu je, aby klient, ať už jde o občana či instituci, měl bezpečný, snadný a důvěryhodný přístup ke službám veřejné správy. Bezpečnost a důvěryhodnost mimo jiné zabezpečuje právě kvalifikovaný certifikát.

Kvalifikovaný certifikát, někdy nazývaný jako elektronický podpis slouží k elektronické komunikaci s úřady. Zaručený elektronický podpis je založený na kvalifikovaném certifikátu, který je vydán akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb. Takovýmto akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb je akciová společnost První certifikační autorita, která se orientuje v oblasti certifikačních služeb a bezpečnostních technologií.

Potvrzeno časovým razítkem

Podstatou kvalifikovaného časového razítka je potvrzení existence souboru či dokumentu v určitém čase. V rámci elektronické komunikace se tedy časové razítko připojuje k dokumentům na důkaz, že v daném čase a podobě skutečně existovaly. První certifikační autorita, a. s. se může chlubit prvenstvím v oblasti existence akreditovaných subjektů pro poskytování této služby. Akreditovaná společnost vyvíjí svou činnost v České republice i na Slovensku již od roku 2006 a akreditované certifikáty vydává v souladu s legislativou ČR i SR.

Zabezpečte svou elektronickou komunikaci díky kvalifikovaným certifikátům.