Jak na získávání nových kontaktů do e-mailové databáze?

Jak na získávání nových kontaktů do e-mailové databáze?

SDÍLEJTE

Rozsáhlý a aktivní seznam e-mailových kontaktů představuje jedno z největších marketingových aktiv každé společnosti a nepostradatelný nástroj online marketingu. Plánujete, že si podobný seznam začnete vytvářet a zjišťujete nyní, jak relevantní e-mailové adresy získat? Uvedeme si několik tipů, jak shromažďovat důležité adresy do vaší databáze emailů. Potřebujete totiž kontakt na potenciální zákazníky, ne na každého, kdo má vlastní e-mailovou adresu. 

Víte, že existuje možnost koupit si emailové adresy?

Nástroje online marketingu nabízí širokou škálu možností, včetně e-mail marketingu. Asi už jste někdy slyšeli o možnosti zakoupit si followery (třeba na Instagramu). Tak něco podobného existuje i v případě e-mailových adres. Někomu to může připadat jako jednoduchý způsob, jak si snadno a rychle vybudovat klientskou základnu. Opak je však pravdou. Jednak takové kontakty vaše e-maily pravděpodobně ani číst nebudou, protože zprávu od firmy, o které třeba nikdy nic neslyšeli, budou považovat za spam. A jednak nejsou tyto adresy legitimní pro prodej a marketing. Kontakty totiž pravděpodobně nebudou kvalitní.

Některé kroky mohou být protizákonné

Dalším neméně důležitým proti, co se týče nákupu e-mailových adres, je skutečnost, že mohou poškodit vaši reputaci. Když totiž lidé dostávají nevyžádané e-maily od odesílatele, kterého neznají a nikdy s ním nekomunikovali, radostí z toho nejásají. Existuje větší pravděpodobnost, že vaše zprávy budou přesouvat rovnou do spamu. Posílání nevyžádaných e-mailů je v určitých státech včetně České republiky dokonce nezákonné. Kupříkladu obecné nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů, které známe pod zkratkou GDPR, může institucím zneužívajícím osobní údaje uložit vysoké pokuty.

Jak si vytvořit vlastní databázi kontaktů?

I e-mail marketing má svá nepsaná pravidla. Když se snažíte získat kontakt nového zákazníka, musíte si být jistí, že mu dáte něco na oplátku. Kupón, slevový poukaz, e-knihu, vzorek vašeho výrobku apod. Musíte zákazníkovi poskytnout něco cenného.

 

Nezapomínejte na propagaci

Pokud máte v plánu získat odběratele svého newsletteru, propagujte registraci k jeho odběru mimo jiné na svých webových stránkách. Propagaci můžete spustit například na sociálních sítích. Ideálním místem je Facebook. Místo, z něhož můžete získat nejvíce odběratelů, je vyskakovací okno na vašich internetových stránkách. Pro odesílání newsletterů je ideálním nástrojem MailChimp, který dobře spojíte s WordPressem. Následná správa odběratelů je pak velice jednoduchá, stejně jako pravidelné odesílání aktualit.

Máte už svou fanouškovskou základnu?

Pro generování potenciálních zákazníků existuje mnoho možností. Získané kontakty můžete využívat k udržení kontaktu s vašim publikem. Rozesílejte informační zprávy (střídmě), sdílejte nový obsah a zajímavé informace. Na závěr si ještě můžeme říct, že e-mailový marketing představuje nástroj s nejvyšší návratností investic. A v konečném důsledku vám přesně o tohle jde. Chcete se o tom, jak psát atraktivní newsletter, dozvědět více? Přečtěte si článek Nakopněte svoje newslettery (návod a konkrétní příklady).

SDÍLEJTE